Een weekje op de vrouwenafdeling! - Reisverslag uit Namitete, Malawi van Kim Hoevenaars - WaarBenJij.nu Een weekje op de vrouwenafdeling! - Reisverslag uit Namitete, Malawi van Kim Hoevenaars - WaarBenJij.nu

Een weekje op de vrouwenafdeling!

Blijf op de hoogte en volg Kim

31 Maart 2013 | Malawi, Namitete

Een druk weekje gehad deze week.
Maandag kwam ik aan op de vrouwenafdeling, en er was geen verpleegkundige te bekennen. Terwijl die normaal al druk bezig zijn, want die gaan niet naar de moring report. De nachtdienst kwam even langs om daar de bijzonderheden te melden. Dus ik vraag aan haar waar is de verpleegkundige, zij wist het ook niet, dus zegt maar tegen mij: ‘jij bent de verpleegkundige vandaag’. Nou dat is dus niet mijn bedoeling, dat gaan we niet doen. Maar ze zei daarna: ‘ben maar niet bang de verpleegkundige komt er zo aan’. En zij ging maar weer terug naar haar eigen afdeling, want ja het is hier heel normaal als dat je een nachtdienst van 12 uur hebt gedraaid, om er dan gewoon nog 1 dagje achteraan te werken!
Ongeveer 1 uurtje later komt ze weer terug om te kijken of ze de overdracht kon doen, maar de verpleegkundige was er nog niet. Dus dan nog maar een keer vragen of er echt wel iemand komt, ze vinden het hier volgens mij ook heel normaal om mensen uit te lachen, want dat doen ze nog al vaak. Zo dus ook nu omdat ik bang was dat er maar geen verpleegkundige kwam. En daarna liep ze maar weer terug naar haar eigen afdeling. Uiteindelijk kwam er om 9 uur een verpleegkundige aan. Gelukkig maar!
Komt die andere verpleegkundige nog een keertje langs, en lacht nog een keer uit. En zegt, zie je wel dat er iemand kwam. Je moest je niet zo druk maken. Ja ik moet dat niet hebben dat ik daar alleen zou hebben gestaan! ’s Middags begon ik weer om half 3, en wat denk je ja hoor er was alweer niemand! Nou ik vond het echt niet meer leuk. We zijn toen met z’n 3en naar de kinderafdeling geweest om onze waterkoker af te geven. Uiteindelijk kwam ik rond half 4 weer op de afdeling, en nog niemand te bekennen! Het kan ook gewoon allemaal. Om half 5 kwam de verpleegkundige eraan, Ik ben ondertussen toch maar de medicijnen uit gaan zetten, want ja het werk moet toch door gaan. Maar daar kwam ik ook niet in uit, de verpleegkundige bood gelukkig wel haar verontschuldigingen aan, dat ze zo lang was weggebleven, ze had iets met een familiebijeekomst. Waarom ook niet onder werktijd! :O Maar goed, ik was al blij dat zij haar verontschuldigingen aanbood. En toen het 5 uur was, heeft ze me nog helemaal bedankt en was ze blij dat ik er was, anders had ze het zo druk en was het allemaal niet gelukt! Nou dan toch wel fijn om dat te horen!!
De vrouwenafdeling ligt echt helemaal vol. Alle bedden lagen vol, en ja wat doe je dan als je nog patiënten hebt. Waarom leg je de patiënten dan niet gewoon op de grond. Als daar nog wel plek is. Echt heel raar dat die patiënten gewoon op de grond gelegd worden!

Ik heb voor de rest wel een leuke week gehad, en de werkzaamheden op elke afdeling lijken allemaal op elkaar. Maar gelukkig was het op de vrouwenafdeling wel wat drukker dan op de andere afdeling!

Vrijdag zaten we in de minibus naar Lilongwe toe, voor ons lang weekendje! Toen we waren aangekomen in Lilongwe, wilde we onze tassen uit de minibus pakken. Maar mijn hoesje van mijn camera lag langs mijn tas. Beetje raar. Dus kijk ik in het tasje, is mijn camera weg! Hebben we alle mensen die nog in de bus zaten gefouilleerd maar jammer genoeg had niemand hem in zijn zakken! Dat was toch even flink balen, maar gelukkig hadden we de meeste foto's als op de laptop staan!

Nu hebben we lekker lang weekend, en zitten we heerlijk te genieten aan het zwembad!

  • 31 Maart 2013 - 10:01

    Het Thuisfront:

    Heey Kim
    Je moet maar zo denken hebben veel vertrouwen in mij als ik het alleen de afd. moet doen, maar wel fijn dat ze toch nog was gekomen.
    Je kunt je ook niet voorstellen dat als er geen bedden meer zijn de patienten op de grond gelegd worden.
    Ziekenhuis Veghel en Oss hebben ze nu plaats genoeg.
    Vervelend van je camera maar wel stoer dat je alle mensen in de bus hebt gefouilleerd.
    Gelukkig heb je de foto's op de laptop staan.
    Kijk uit naar volgende week.

    Groetjes en knuffels van het thuisfront


  • 31 Maart 2013 - 17:37

    Brigitte Snoek-Knaapen:

    Hallo Kim,
    Wat leuk weer om te lezen,
    Minder natuurlijk dat je camera weg is, misschien al voordat je in het busje stapte eruitgehaald, wie zal het zeggen.
    Fijn dat het je toch goed bevallen is op de vrouwenafdeling.
    Waar ga je volgende week starten?
    Doe ze allemaal de groeten van me.
    Enjoy Brigitte

  • 02 April 2013 - 13:55

    Anja Bijvelds:

    Hoi Kim.

    Wat vervelend dat je camera weg is! Maar jullie mam zal wel een nieuwe meebrengen!
    Nog even en je kunt je papa en mama het supermooie Afrika gaan laten zien!
    Wij wensen jullie samen een hele gezellige tijd toe en geniet ervan!!

    Groetjes, de overburen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Ik ga voor 4 maanden in Malawi Stage lopen. Hier gaan ik met Lisa en Joëlle heen. Wij gaan werken in een Ziekenhuis het St. Gabriëls Hospital.

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 13349

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 07 Juni 2013

Malawi..

Landen bezocht: