Week lang medicijnentellen! - Reisverslag uit Namitete, Malawi van Kim Hoevenaars - WaarBenJij.nu Week lang medicijnentellen! - Reisverslag uit Namitete, Malawi van Kim Hoevenaars - WaarBenJij.nu

Week lang medicijnentellen!

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 April 2013 | Malawi, Namitete

Deze week was een beetje een saaie week. Ik ben de hele week maar alleen want de ouders van Lisa en Joëlle zijn nu hier. Maar toch wel geluk dat we nog Nederlandse buren hebben! Ben ik toch niet helemaal alleen.
Niet alleen in het huis is het maar een beetje saai, maar op stage had ik deze week ook niet heel veel te beleven. Deze week zou ik op de OPD staan, hier komen patiënten van buiten om naar zich te laten kijken, en worden ze vaak opgenomen in het ziekenhuis. Ik zou met Kati meelopen. Dit is de verpleegkundige die is voor de spoedgevallen van kinderen. Dus hier liep ik maandag ochtend na de morning duty report mee naar de OPD. Eenmaal daar aan gekomen liet ze me zien waar de kamer was voor de spoedgevallen, maar wij moesten helpen in de apotheek. Ik had dit al gehoord van Lisa en Joëlle en wist dat dit ook niet veel zou voorstellen. Ik kon daar de hele dag op een stoel zitten en pillen gaan tellen, dan mochten er 20 in een zakje dan weer 30. Nou dat was deze week niet echt de leukste week, toen we voor de afdelingen kozen had ik eigenlijk wel verwacht dat dit de leukste afdeling zou worden. Ik had verwacht dat je dus de hele dag daar zat er dat er patiënten kwamen die ziek waren. Maar helaas viel dit dus wel tegen. Je bent daar wel de hele dag bezig dus gelukkig vloog de tijd wel voorbij.
Maandag heb ik ook nog bij een bevalling gekeken. Dit is dan wel interessant om te zien. Ik zat er eerst aan te twijfelen om ’s middags wel terug te gaan. Toen heb ik maar besloten om eerst even langs de labour ward te gaan om te kijken of daar nog vrouwen lagen om te bevallen. Ik had geluk want er lag iemand die net zou gaan bevallen. Echt heel mooi om dat te zien, ook gaaf dat wij daar bij mogen zijn. Er was een meisje gezond geboren, en ik heb haar meteen na de bevalling mogen vastpakken om haar naar de weegschaal te brengen!
De rest van de week was niet zo heel interessant, ik heb bij geen bevalling meer meegekeken, misschien deze week nog!
Gister zijn we naar Lilongwe gegaan, nou we maken het wel mee in die bus! Het begon te stinken heeft iemand hele vieze kleine stinkvisjes mee in die bus!
Ook werd er iemand in die bus niet goed ofzo, of dat was hij volgens mij de hele tijd al niet. Wil hij ineens met een andere man ruilen en begint daar in het hoekje over te geven. Niet echt bepaald smakelijk! En doet het af aan het gordijn, ook niemand die daar hier raar van omkijkt. Ik was toch wel blij dat ik uit die bus was.
Gistermiddag heb ik nog eventjes met mama en al het bezoek wat daar was geskyped, want mama word vandaag 50!!! Hahaha, Happy Birthday Mam!

  • 28 April 2013 - 21:04

    Brigitte Snoek-Knaapen:

    Hallo Kim,
    Zielig wel hoor dat je alleen bent en dan ook nog een saaie week op stage.
    Maar goed een mooie bevalling gezien maakt het toch wel weer een beetje goed, denk ik.
    Wanneer komen Lisa en Joëlle terug? Hoop snel voor je, dan is er weer leven in de brouwerij.
    Wat gaat de tijd snel, begint nu al af te tellen denk ik.
    Geniet er nog maar van.
    Groetjes Brigitte

  • 29 April 2013 - 20:16

    Nathalie Roefs:

    Heeej meis!

    Leuk verhaaltje, ook al had je een saaie week ;)
    Hihi, die bus, dat is wel wat meer avontuur dan bij ons de 121 :p

    Bijzonder dat je met die bevallingen mee mag kijken,
    en dat je eigenlijk alles mag doen!

    Ik vind het super fijn dat je internet hebt, kunnen we toch nog gezellig contact hebben!
    We zullen aan je denken morgen met Q-day! En volgend jaar ben je er gezellig weer bij =D
    Maar we zijn al aan het aftellen hoor, is toch nog snel gegaan tot nu toe!
    Tot snel weer en nog veel plezier.. :)

    xxx Veel liefs en een dikke knuffel

  • 01 Mei 2013 - 18:48

    Lisa:

    Hee kim,

    Lekker in die minibus! Dat moet een lekkere geur zijn geweest, vis met kots mmm..
    Gelukkig zait ik er niet in.
    Je moet me nog even missen tot zaterdag, sterkte.
    Ook groetjes van mijn ouders.

    Houdoeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Ik ga voor 4 maanden in Malawi Stage lopen. Hier gaan ik met Lisa en Joëlle heen. Wij gaan werken in een Ziekenhuis het St. Gabriëls Hospital.

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 13334

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 07 Juni 2013

Malawi..

Landen bezocht: