De tijd gaat vlug! - Reisverslag uit Namitete, Malawi van Kim Hoevenaars - WaarBenJij.nu De tijd gaat vlug! - Reisverslag uit Namitete, Malawi van Kim Hoevenaars - WaarBenJij.nu

De tijd gaat vlug!

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Februari 2013 | Malawi, Namitete

Wow, en er is hier alweer 1 week voorbij, We zitten hier nu al 2 weken. En alles is vort heel normaal aan het worden. Wel kijk ik nog steeds op van alle mensen die ons aankijken, omdat wij blank zijn. Blijft soms nog best ongemakkelijk.
De dagen hier lijken op elkaar.
Zaterdags naar lilongwe is een hele onderneming. Haha echt grappig eerst met de fietstaxi naar voren waar de busjes staan te wachten om je naar Lilongwe te brengen. Als je naar de fietstaxi loopt en ze zien je aankomen, kom ze meteen naar je toe. En staan ze klaar dat je achterop moet. Als de busjes je zien aankomen gebeurd er eigenlijk weer hetzelfde, die komen ook al op je af en vragen of je naar Lilongwe moet.. Heel leuk allemaal!
In Lilongwe is een soort grote markt waar je allemaal fruit en groente koopt. Hier trekken ze ook min of meer aan je dat je bij hun je fruit en groente moet halen. Maargoed, alles went op een gegeven moment, en zelfs dat word vort normaal!
We moeten dan een uur in dat busje zitten. We hebben gehoord dat ze die busjes soms echt supervol hebben, met soms geiten en kippen in het busje erbij. Wij hadden nog geluk, we konden normaal zitten was niet te vol en we hadden al helemaal geluk dat er geen kippen of geiten bij ons zaten.
Zondags is onze echte rustdag, vorige week hadden we een mooie wandeling gemaakt. We zijn naar een waterval gelopen! Wauw het was echt prachtig het leek meer een foto dan dat we er echt stonden. Bij het water zaten veel mensen te vissen of hun was te doen! Heel mooi om dat te zien allemaal!
Zondag is ook de wasdag voor ons. Jezus wat een rotkarwei is dat om al je was met je handen te wassen. Ik heb het idee, dat het er niet echt heel veel schoner op word. Als ik mijn was hier lang genoeg laat drogen doet onze ‘poets’ de was strijken en opvouwen!! Handig!! 
De stagedagen zijn wel eigenlijk allemaal hetzelfde, maar dat maakt niet uit want het is echt relaxen hier! En de dagen lijken hier wel voorbij te vliegen! Het communiceren met de collega’s gaat ook steeds beter, en we komen zelfs soms patiënten tegen die engels praten. Dat is wel heel handig! Het is wel met een accent maar toch kan je er vaak wel wat van maken! ;)
Lisa heeft dinsdag een liefdesverklaring gekregen. Het begon ’s morgens dat hij tegen Lisa zei: ‘I like you, You’re beautiful!’ Toen Joëlle en ik dit hoorde konden we natuurlijk onze lach niet inhouden! Wij vonden het wel grappig. Maar Lisa niet zo.. Mmm, best ongemakkelijk voor Lisa.
’s Middags toen we klaar waren met werken, wilde hij Lisa nog even een minuutje spreken in een apart kamertje. Weer konden Joëlle en ik onze lach niet inhouden, en wij hadden natuurlijk al een vermoede wat er ging gebeuren.. Haha, hij wilde zijn gevoelens uiten naar Lisa, maar Lisa vertelde dat ze een vriend had, en onze collega was nogal teleurgesteld. Haha, Balen voor hem!! :P
Nu is het best ongemakkelijk om met hem te werken, vooral voor Lisa!..
Maar Joëlle en ik vonden het natuurlijk best wel grappig om dit te horen…

Vrijdag zouden we mee mogen kijken bij de endoscopie! Ik baalde een beetje want, waarom moest ik net deze dag ziek zijn?

Wij genieten hier lekker van het zonnetje, en zijn al flink verkleurt. Maar ook flink aan het vervellen!

Zo dat was weer een update vanuit Malawi!!

• 23 Februari 2013 - 12:24

Esther:

Hoi Kim,

leuk om je verhalen te lezen.
    Ben ook wel benieuwd naar je foto's
    Have fun en doe maar veel ervaring op

Groetjes uit het koude Nederland, Esther Raijmakers

• 23 Februari 2013 - 14:40

Marina:

Hoi Kim, Hartstikke leuk om jou verhalen te lezen. Ik heb ze met grote interesse
    gelezen! Wat mij nog aan het denken zet: is dat je kleine kinderen hebt gezien
    die echt honger hebben. Heel veel succes in je mooie werk en zorg goed voor
    je zelf!
    Heel veel groeten van Marina Links.

• 23 Februari 2013 - 16:12

Mama En Papa:

Heey Kim weer een leuke week zo te horen alleen jammer dat je vrijdag ziek was.
    Fijn je op skype gezien te hebben.
    Geniet ervan en tot over 6 weken
    Ben eg benieuwd naar foto's

Gr van mama papa

• 24 Februari 2013 - 11:21

Anja Bijvelds:

Hoi Kim.
    Fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt! Geniet van elke minuut van de dag, van alle indrukken die je opdoet en natuurlijk van die prachtige omgeving! Geniet, want voor je het weet ben je weer in terug Venhorst.
    Blijf maar veel verhaaltjes schrijven zodat wij een beetje kunnen mee genieten. Een beetje mee genieten, want wij weten dat je Afrika niet kunt uitleggen aan andere mensen maar dat je Afrika zélf moet ervaren en meemaken!! Dus geniet, geniet!!!
    Groetjes van de overburen.

• 28 Februari 2013 - 13:03

Hans Goossens:

Dag Kim

Geweldig!!!! al die ervaringen die je beschrijft. Eeen heel andere cultuur daar. Mogelijk dat je daar ook nog nieuwe dingen kunt realiseren om de gezondheidszorg daar een niveautje hoger te krijgen.

groet

Hans

• 28 Februari 2013 - 21:37

Petra Hoevenaars:

Hallo Kim

Wat een bijzondere verhalen, en dan die grote kinderafdeling 105 kinderen. Wat ik mij afvraag: hebben jullie een oor thermometer? Anders ben je wel de hele dag bezig met tempen. Wordt er ook in het ziekenhuis geopereerd?
    Wel heerlijk dat warme weer want het is bar koud in Nederland. Verder wat eten jullie in Malawi? Hetzelfde als in Nederland. Verder wens ik jou nog veel werkervaring en plezier toe.

groetjes
    Petra Hoevenaars